اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

مشارکت 15 هزار دانش‌آموز مدارس سما در طرح تربیت حافظ قرآن

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور از مشارکت 15 هزار دانش‌آموز مدارس سما در طرح تربیت حافظ قرآن در سطح کشور خبر داد.

مشارکت 15 هزار دانش‌آموز مدارس سما در طرح تربیت حافظ قرآن

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمد مهدی طهرانچی امروز در مراسم جشن روخوانی قرآن کریم مدارس سما در حرم مطهر رضوی اظهار کرد: در میان میلیون‌ها کتاب که در جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد تنها یک کتاب وجود دارد که مصنف آن حضرت باری تعالی است؛ کتابی که معجزه پیامبر بزرگوار اسلام است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور با اشاره به اینکه وظیفه اول ما در نظام تعلیم و تربیت آشنایی و بعد تدبیر و تعقل در کتاب الهی قرآن مجید است، گفت: نظام تعلیم و تربیت ما باید از ابتدا دانش‌آموزان را با این کتاب الهی آشنا کرده به طوری که با هر افزایش رتبه آموزشی، علم ما نیز نسبت به این کتاب افزایش یابد چرا که راه هدایت از مسیر کتاب خدا می‌گذرد.

وی تصریح کرد: شکوفه‌های درخت تناور مدارس سما تازه کاشته شده و ما امروز شاهد ثمرات آن هستیم.

طهرانچی اظهار کرد: بیش از 15 هزار دانش‌آموز در این طرح مشارکت داشته‌اند و امیدواریم با پیوستن بهه طرح 1454 شبکه قرآن این طرح بارورتر شود.

وی گفت: با رخداد بحران کرونا، فضای آموزشی از دانش‌آموزان و دانشجویان خالی شد؛ اما مربیان ما خصوصاً مربیان آموزش قرآنی ما دست از کار آموزش نکشیدند. 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور افزود: با اجرای این طرح در سه استان خراسان شمالی، رضوی و جنوبی آماده هستیم که با آموزش‌های نوین یک هزار حافظ قرآن را از میان دانش‌آموزان مدارس سما تربیت کرده و این طرح را در سطح کشوری گسترش دهیم.

طهرانچی با اشاره به طرح تفسیر روان قرآن کریم برای 24  هزار استاد دانشگاه آزاد اسلامی، اضافه کرد: باید مدارس و دانشگاه‌های خود را قرآنی کنیم که مدله ای تعلیم و تربیت خود را از قرآن می‌گیرد.

انتهای پیام/ 70071

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول